Kategorie sklepów

Lubimy zakupy przez internet


Według badań, z 2009 roku przeprowadzonych przez firmę Gemius, robienie zakupów on-line jest dla Polaków bardzo atrakcyjną alternatywą wielogodzinnego buszowania po centrach handlowych.

Aż dwie trzecie polskich sieciowiczów robi zakupy w Internecie, a kolejne 16 proc. planuje w najbliższym czasie nabywać produkty on-line. Dane firmy, która przeprowadzała badanie pokazują, że w Polsce aż 15 milionów ludzi, korzysta z dostępu do Internetu. Jeśli więc 11 milionów Polaków, choć raz w życiu dokonało zakupu przez Internet, chęć do korzystania ze sklepów internetowych jest wręcz imponująca. Wielu sieciowiczów nie wyobraża już sobie tradycyjnego kupowania i regularnie poszukuje produktów w Internecie.

Tylko 34 proc. ankietowanych stwierdziło, że jeszcze nigdy nie skorzystali z aukcji internetowej, ani też z oferty e-sklepu. Jak jednak wynika z dalszej części badania, połowa z tych internautów zapowiedziała, że na pewno spróbuje tego w przyszłości.
Dane firmy Gemius to dobra wiadomość dla branży e-commerce. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, daleko posunięte zabezpieczenia danych osobowych oraz szeroka paleta produktów dostępnych w sieci, sprawia, że sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne.

Jakie są zalety kupowania on-line? Można je wyliczać w nieskończoność, ale przede wszystkim potencjalny klient nie musi już wychodzić z domu, aby nabyć interesujący go towar. Poza tym, niewątpliwym argumentem przemawiającym za internetowymi zakupami jest całodobowość sieciowych sklepów. To z kolei działa na plus branży on-line, gdy w grę wchodzi grupa klientów, która pracuje w zwyczajowych godzinach funkcjonowania sklepów, tj. od godz. 8:00 do godz. 18:00. Tu z nadzieją przychodzą rozwiązania z zakresu e-commerce, bo pozwalają klientowi dokonywać zakupu, jaki go interesuje, a nie do jakiego jest zmuszony.

Do kupowania w sklepach internetowych zachęca też cena. Niektóre produkty sprzedawane w sieci są o wiele tańsze. Właściciele tradycyjnych sklepów podkreślają, że ich oferta często nie bywa konkurencyjna, do tej z sieci, bo do marży ich produktów dochodzą koszta związane z utrzymaniem realnej siedziby. Wnioski z badania potwierdzają, że polska skłonność do poszukiwania oszczędności, to prawdopodobnie powód dla którego wolimy kupować przez Internet. Mało tego! Coraz częściej, zanim dokonamy wyboru, korzystamy z porównywarek cen. Dzięki temu, mamy większe szanse na to, że rzeczywiście zakupiliśmy towar w atrakcyjnej cenie. Szczególnie, gdy sprzedający oferuje nam wysyłkę gratis za zakupy powyżej określonej kwoty.


Obowiązuje od: 2010-09-30

Data dodania: 2010-09-30

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Rejestracja zajmuje tylko 10 sekund!