Kategorie sklepów

Jak sprawdzić, czy sklep internetowy jest wiarygodny?


Zakupy przez Internet rządzą się swoimi prawami. To, że transakcja odbywa się za pośrednictwem sieci, wcale nie oznacza, że musi być ona niejasna dla klienta.

Jest kilka prostych zasad, których należy się trzymać kupując on-line. Bez tego, zawsze możesz paść ofiarą sieciowych dorobkiewiczów-oszustów. I stracić czas, pieniądze oraz cierpliwość.

Po pierwsze, identyfikacja

Zweryfikuj dane sklepu. To podstawa, każdej dokonywanej transakcji. Chyba nie chcesz załatwiać interesów z kimś, kogo zupełnie nie znasz i co gorsze, w ogóle nie możesz namierzyć?! Firma, która nie ma nic do ukrycia w swoim opisie podaje dokładny adres, gdzie mieści się jej siedziba, swoją nazwę, oraz dane identyfikujące działalność (REGON, NIP, KRS) wraz z numerem telefonu. Brak numeru telefonu może oznaczać, że biuro firmy funkcjonuje tylko wirtualnie, albo… że nie istnieje wcale. Takich sklepów się wystrzegaj.

Po drugie, kontakt

Zanim zawrzesz jakąkolwiek transakcję, skontaktuj się z działem obsługi klienta sklepu. Sprawdź, jak szybko otrzymasz odpowiedź i czy w ogóle. Szanująca swój i klientów czas firma, podaje do dyspozycji adres e-mail, aktualny telefon, czasami też nr komunikatora internetowego. Jak nie masz żadnych możliwości skontaktowania się ze sprzedającym, zaniechaj dalszych kroków. Po co pchać się w coś zupełnie niepewnego?

Po trzecie, jak wygląda oferta?

Jeśli sklep internetowy oferuje stosunkowo niewiele produktów, być może sprzedaż stanu nie idzie najlepiej. To z kolei, też ma swoje przyczyny. Pozostając w temacie asortymentu, warto zwrócić uwagę na jego różnorodność oraz sposób prezentacji. Nasze oczy widzą bardzo wiele i jeśli podpowiadają, że należy wyszukać inny sklep, lepiej to uczynić.

Obowiązuje od: 2010-10-14

Data dodania: 2010-10-14

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Rejestracja zajmuje tylko 10 sekund!