Kategorie sklepów

Porównaj ceny

Zakupy jak polowanie


Jesteśmy z natury łowcami. Szukając towaru, który jest nas w stanie zainteresować zachowujemy się jak na polowaniu w lesie.

Sawanna i pieczara we krwi naszej

Ubieramy się w sklepach, żywmy się w supermarketach, a zachowujemy się jak nasi praprzodkowie z sawann i pieczar. Naukowcy odkryli, że wszystko to przez wzrok, który na poszukiwaniach działa tak samo, jak układ wzrokowy naszych mniej posuniętych w procesie ewolucji przodków.

Przynajmniej tak sugerują wyniki badań Joshuy New, Leny Cosmides i Johna Tooby’ego, opublikowane w wydaniu czasopisma „PNAS”. W eksperymencie badacze wykorzystali schemat eksperymentalny zwany „wykrywaniem zmian”, który polega na znajdowaniu niewielkich różnic pomiędzy dwoma obrazkami. Jak się okazało, najlepsze efekty uzyskiwano wtedy, gdy zmiana
dotyczyła sylwetek zwierząt! Badani wypadali przy tym dużo lepiej niż wtedy, gdy użyto sylwetek samochodów – a przecież szybkie dostrzeżenie samochodu jest w życiu współczesnego człowieka dużo bardziej przydatne niż wypatrzenie uciekającego królika czy szarżującego bawołu.

Co z łowcy warto wykorzystać?

To podpowiedź dla wszystkich tych, którzy kupując on-line zbyt mało przyglądają się zdjęciom produktów. Naprawdę warto to robić! Może dzięki temu zauważysz, pęknięty szef w kurtce albo mniej widoczną wadę, która na pewno obniża szacowaną wartość produktu. Już się nie wytłumaczymy tym, że słabo widzimy. Nawet wyniki badań potwierdzają, że jak chcemy, to wzrok
nasz widzi doskonale i w dodatku bardzo wiele. Co prawda, robienie zakupów nie stanowi o być, albo nie być, za to ma bardzo wielki wpływ na zasobność naszego portfela.

Co złowiłeś z opisu?

Zdjęcia to nie wszystko. Zawsze mogły zostać zrobione z dobrej perspektywy albo nim powstała usterka. Sprzedawca jest w tym przypadku zobowiązany opisać produkt w taki sposób, aby po zakupie nie budził on zastrzeżeń konsumenta. Nie czytając opisu i nie oglądając zdjęć, nie masz się, do czego odnieść. Bądź łowcą, który poluje tylko na okazje, a nie buble!

Obowiązuje od: 2010-10-06

Data dodania: 2010-10-06

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Rejestracja zajmuje tylko 10 sekund!